Tamiya 1:12 Honda NSR500 Factory Color 14099
-
€29,99
1-4 werkdagen
Deskundig advies & service
Bel 0512 37 09 15
De modelbouwwinkel van Noord Nederland
HONDA NSR500 FACTORY COLOR
Hoewel nu met 990cc viertaktmotoren, was de GP500 vóór 2002 de topklasse van de World Motorcycle Grand Prix, met motoren die beperkt waren tot 500cc-motoren die een maximum van 150 pk konden produceren. In de jaren '80 domineerden Honda en Yamaha de GP500, terwijl Honda racete met hun legendarische NSR 500. voldeed aan alle verwachtingen in 1985, toen voormalig wereldkampioen Freddie Spencer zijn tweede wereldtitel pakte. In 1986, terwijl de NSR 500 in de bekwame handen was van Wayne Gardner in de GP500-klasse, vloog hij in Japan de beroemde Honda-raceteamkleuren in het binnenlandse All Japan Road Race Championship. Hoge verwachtingen koesteren voor onmiddellijk succes, door ronde 3 kampioen Honda rijder Keiji Kinoshita en de NSR 500 hadden al een formidabele combinatie gevormd. Door het volledige potentieel van de krachtige 2-takt 499cc V4-motor te benutten, klokte de Kinoshita-NSR 500-combinatie de snelste tijd in de kwalificatie om door te gaan en Honda's eerste race van het seizoen te winnen. 4, Kinoshita was al naar de top geklommen in het rijderskampioenschap. Met de leiding voor de rest van het seizoen pakte Kinoshita zijn eerste titel in 5 jaar en Honda hun eerste binnenlandse titel ooit in de 500cc-klasse. Met elk seizoen verbeterend, de legendarische NSR 500 bleef op het hoogste raceniveau worden gebruikt tot de komst van de revolutionaire 4-takt 990cc RC211 V in 2002. Kinoshita was al naar de top geklommen in het rijderskampioenschap. Kinoshita hield de leiding voor de rest van het seizoen en pakte zijn eerste titel in 5 jaar en Honda hun allereerste binnenlandse titel in de 500cc-klasse. De legendarische NSR 500 werd elk seizoen beter en bleef op het hoogste raceniveau worden gebruikt tot de komst van de revolutionaire 4-takt 990cc RC211 V in 2002. Kinoshita was al naar de top geklommen in het rijderskampioenschap. Kinoshita hield de leiding voor de rest van het seizoen en pakte zijn eerste titel in 5 jaar en Honda hun allereerste binnenlandse titel in de 500cc-klasse. De legendarische NSR 500 werd elk seizoen beter en bleef op het hoogste raceniveau worden gebruikt tot de komst van de revolutionaire 4-takt 990cc RC211 V in 2002.
Lengte 165mm
excl lijm en verf